Saturday, March 11, 2023

Duit Raya Awal : Nak ke Nak?

DUIT RAYA AWAL DENGAN SHAKLEE 

 Sampul raya dah standby ni, nak isi je lagi 😍

Hi Assalammualaikum! Menarik kan tajuk kali ni? Tiap kali raya, duit raya antara yang tak ketinggalan untuk dipersiapkan. Biasanya, sebagai satu sedekah, meraikan tetamu terutama kanak-kanak. Tak kurang juga, duit raya untuk isteri (yg ni paling best😁) ibu bapa, atuk nenek, pakcik makcik, dan kepada mereka yang kurang berkemampuan, sangatlah afdhal. Bukanlah tidak boleh diberi pada masa lain, cuma kemeriahan dan keterujaan menerima duit raya pada musim perayaan tu memberi satu "feel" yang lain.  Sama macam kita di zaman kanak-kanak, bukan nilai yang kita lihat. Perasaan gembira itu yang tak dapat dijual beli. Pesan nekma dan tok ayah, doakan pemberi melimpah ruah rezekinya. Kali ni, berbeza sikit, sejak join Shaklee, asyik dapat Duit Raya Awal dengan Shaklee. Haa? Best kan?

Kalau awak dapat duit raya awal, awak buat apa? Duit Raya Awal Dengan Shaklee, kakak akan buat:

💖Sediakan persiapan untuk bersalin. (kebetulan tahun ni selepas raya, anggaran tarikh bersalin kakak dah dekat). Barang-barang baby, supplement untuk berpantang macam vivix, ESP, Ostenutrix, Vitamin C, semua kakak nak sediakan awal. Rakan pembaca doakan moga mujur joros, dan dipermudahkan urusan melahirkan nanti ya. Moga kakak dan baby sihat hendaknya.
💖Selain tu, duit raya awal ni mmesti la nak anak, bagi mak, bapak, adik, datuk nenek, anak buah, kanak-kanak, nanti nak siap masukkan dalam sampul.
💖Persiapan raya, macam bahan kek, biskut,bahan mentah untuk rumah terbuka, baju raya. Best!
💖Next, persiapan sekolah, kurang dari dua minggu anak sulung nak masuk sekolah for the first time. Umur 3 tahun 4 bulan, tapi nak cuba biasakan dia dengan suasana sekolah. Kasut sekolah, baju, alat tulis, yuran..haa gitu lah.
💖Persediaan untuk buat tahlil atau rumah terbuka. Alhamdulillah kebiasaannya rumah terbuka kami buat pada hari raya ketiga. Perancangan tahun ni, tahlil arwah seminggu sebelum raya. In shaa Allah, semoga dipermudahkan niat ini.
💖Beli barang/ duit tunai untuk sedekah di bulan Ramadhan, bagi yang kurang berkemampuan. Rutin, sikit banyak tak kisah, kena ada. Berkat doa orang, mana tahu kan.

Kalau nak cerita, banyakkk sangat nak buat dengan duit raya awal. Semua pun boleh dapat Duit Raya Awal dengan Shaklee. Shaklee sentiasa bayar tepat pada masanya, atau awal sehari/dua hari. Setiap 14 hari bulan, ketinggg! "Bayaran IBG telah dikreditkan ke dalam akaun anda. Sila semak akaun bank rakyat anda". Siap hafal lagi mesej ni. 😂 Yang ditunggu, 14 Mac 2023. Dah tau siap-siap berapa masuk akaun. Sebelum puasa dah ada. sekali lagi nanti, 14 April 2023. Sebelum Raya. Duit Raya Awal tuuuuu...ALhamdulillah. 



Siapa yang boleh buat Duit Raya Awal dengan Shaklee ni? 

1. Berumur 18 tahun ke atas, warganegara Malaysia. Asalkan dah capai 18 tahun, dah boleh daftar ahli dah tau! Tak ada had umur maksimum dalam Shaklee. Bisnes memang tak boleh bawa ke kubur, tapiii... bisnes Shaklee boleh diwarisi. Ya! Shaklee Malaysia bekerjasama dengan Amanah Raya dalam urusan pertukaran nama pemilik perniagaan. Jadinya, kalau meninggal dan bonus Shaklee dan RM150,000 setiap bulan, kita dah boleh wariskan kepada anak, dan anak pun akan warisi pendapatan bulanan kita tu. Sebab tu kita ni usaha, bukan untuk sebulan, setahun dua tahun saja, Kita nak usaha hingga boleh wariskan kepada anak cucu. Kakak bukan orang senang, kakak usaha demi masa depan yang lebih baik, supaya anak cucu tak terlalu sibuk bekerja dan ada masa untuk beribadah, sambil kirimkan doa kpd kakak. Aamiin.

Siapa sangka, umur Master Fredie dah menjangkau 80 tahun pun masih aktif buat Shaklee? Bermula tahun 1988 (kakak pun tak lahir lagi). Dah 34 tahun dalam Shaklee. Master Haji Roslan pernah tanya berapa purata pendapatan hasil Shaklee yang Master Fredie dapat? RM34 juta gais!! RM1 Juta setahun tu.. Ini bukan scam tau! Betapa lamanya Shaklee dah bertapak. Masih releven dan semakin membesar. 


2.  Surirumah yang berminat nak tambah pendapatan, sangat-sangat digalakkan. Ramai, raaamaaaiii sangat dalam rangkaian Shaklee ni yang merupakan surirumah berjaya perbaiki taraf hidup, ada pendapatan sendiri, malah melebihi pendapatan orang bekerja pejabat. Bukti? Nak tunjuk banyak sangat, tapi boleh Google. In shaa Allah kakak kongsi nanti kisah mereka.

3. Pelajar / mereka yang sedang mencari pekerjaan yang ingin pendapatan sendiri. Kan dah kata tadi, Shaklee members tak memilih latar belakang. Ada Master dalam Shaklee ni, umur dia baru 23 tahun, belum habis ijazah lagi. Ingat tak kisah viral tahun lepas, pelajar MRSM yang berpendapatan T20? Dalam artikel dia tak sebut buat apa, bila dikaji, rupanya pelajar yang dimaksudkan adalah leaders Shaklee. Pendapatan dan bonus dari Shaklee u olls! Beli i pad untuk belajar guna bonus Shaklee. Best kan?

4. Mereka yang bekerja pun boleh je buat Shaklee. Sebab? Shaklee fleksibel, boleh buat bila-bila masa ikut masa sendiri. Dan utamanya, tidak mengganggu kerja hakiki. Jangan terkejut, jurutera petronas, doktor farmasi, doktor bedah, guru, engineer, pekerja kilang, hampir semua jenis pekerjaan latar belakang ada dalam Shaklee. Dan ada yang dah resign kerja kerajaan/swasta dan buat full time Shaklee ni. Best kan? Money Freedom, Time Freedom, Family First! Aamiin, doakan kakak berjaya macam Master-master ni juga ya?

5. Mereka yang ada impian, matlamat, dan kesungguhan serta rajin sangat-sangat dialukan untuk buat Shaklee bersama kami. Tak perlu risau, kita di Shaklee terutamanya DLG akan bantu bagi yang betul-betul nak. Bukan setakat Duit Raya Awal je boleh dapat, banyaaakkk lagi yang menarik bila jadi sebahagian team kami tau! Nak tahu? tak ada pengalaman? No worries. Mula saja, kita mula sama-sama. PM kakak laju-laju.

Berapa pendapatan yang boleh kita dapat dari Shaklee?

Shaklee dah bayar kepada semua SID Malaysia sebanyak ini untuk 3 Cycle (3 tahun) terbaru. Ratus juta gaiss!

Berapa banyak kita boleh dapat? Unlimited! Kita sendiri tentukan berapa kita nak.

Bonus Shaklee sorang cikgu. 

Nak 3, 4, 5, 6 angka? Tak mustahil jika kita nak berusaha. Shaklee bukan omong kosong.

Dapat Duit Raya Awal dengan Shaklee banyak ni pun bersyukur sangat dah kan?😊

Bayangkan, Kalau duit Raya Awal yang kita boleh dapat nanti nilainya RM50,000? 😱 Man Jadda Wa Jadda! Tiada yang mustahil dengan izin Allah!

Bagi anda yang nak tanya lebih lanjut, nak daftar ahli, nak buat Duit Raya Awal dengan Shaklee tahun ni, (sempat lagi tau) boleh hubungi kakak:

Whatsapp kakak : 0198648908
Facebook : Mimi Amira
Instagram : Mimi Amira

Baca juga entri rakan kakak mengenai Duit Raya Awal dengan Shaklee di sini ya : Duit Raya Awal Dengan Shaklee

Salam sayang, jangan lupa hubungi kakak ya!

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#duitrayaawalShaklee2023

7 comments:

  1. Alhamdulillah, jom duit raya awal dengan shaklee

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, banyak perkara boleh diuruskan dengan baik kan dapat duit raya awal ni.

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Untung tak ada had umur. Dah pencen pun boleh.

      Delete
  4. Wah, raya ni bertambah ahli keluarga. Moga dipermudahkan segalanya Aamiin :)

    ReplyDelete

CARA MUDAH RENEW MEMBERSHIP SHAKLEE

  Member Shaklee Tahun ni fight untuk ke L.A dan Korea!😍 CARA MUDAH RENEW MEMBERSHIP SHAKLEE Hi Assalammualaikum rakan pembaca. Jika dalam ...