Saturday, February 11, 2023

Nasi Goreng Corned Beef: Kini Menu Kayangan?

 Nasi Goreng Corned Beef : Menu Kayangan??



Corned beef ni memang banyak peminat tersendiri. Dari zaman kakak kecik-kecik dulu, sampai sekarang pun masih suka. Sekarang, nak dapatkan yang halal dan sedap, agak susah juga. mungkin di kawasan kakak ni, dia punya supplier tu tak banyak. Sebab tu ada rakan yang kata, corned beef sekarang dah jadi menu kayangan.

Gambar atas ni corned beef yang biasa didapati. Cuma, ia tak halal dah sekarang ni. Zaman dulu (masa kecik-kecik) kita kurang pendedahan kepada halal haram sesuatu produk makanan dalam tin. jadi kita ingat semua yang dijual di kedai Muslim tu halal. Mashaa Allah. Mujur dunia zaman teknologi ni memberi panduan kepada kita untuk mendapatkan status halal haram sesuatu produk.

Yang ni pula gambar corned beef kesukaan kakak. nampak tak tanda halal tu? Ada juga perisa ayam tau, kakak dah cuba. Sedap. Tapi daging kon ni kakak sangat-sangat suka. makan dengan nasi putih saja, boleh buka selera. Kadang-kadang, campurkan dengan kacang hijau, bawang besar hiris. 

Dulu (tahun 2022) satu tin cuma RM12, sekarang (2023) cecah harga RM15.50 setin jenis 340g. Antara yang murah. Kalau di kawasan Mukah, kebiasaannya ada di jual di supermarket macam Medan Mall, Andalas, dan 101 Superman. Tapi, sangat jarang dijumpai. Cepat habis.

Di Sibu, boleh dapatkan di Farley Supermarket, atau Sing Kwong. Di Bintulu, juga di Farley atau Econsave. 

Bagi yang rasa malas nak drive, bolehla pergi ke shopee je.πŸ˜†

Makan makanan berat waktu malam macam ni, jangan lupa ambik Omega Guard dengan Herblax tau. Supaya lemak takk terkumpul, tak mendatangkan kolestrol jahat kepada badan.


Kawan-kawan kalau ada resepi lain corned beef, share k!

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#blogmegashaklee

#pengedarshakleemalaysia

#pengedarshakleesarawak

No comments:

Post a Comment

CARA MUDAH RENEW MEMBERSHIP SHAKLEE

  Member Shaklee Tahun ni fight untuk ke L.A dan Korea!😍 CARA MUDAH RENEW MEMBERSHIP SHAKLEE Hi Assalammualaikum rakan pembaca. Jika dalam ...